Monday 27 April 2015

perangai2 housemate/roomate yang macam lahanat




Okey sepanjang aku hidup ni, dah empat kali jugaklah aku menyewa rumah atau bilik. Tapi pengalaman yang sebenar-benarnya aku dapat dalam menyewa bilik ni start masa aku kat jb sampailah aku dah kat kl sekarang. Antaranya ialah…

1. Sejenis bergaduh ngan pakwe kat henfon sampai hentak-hentak dinding dan jiran sebelah-sebelah boleh dengar.





Haha panjang tak tajuk dia. Sekali baca pun dah tau kan peel housemate aku ni, eh bukan housemate tau roommate. Hahahadoiiii lagi hazabbb nokkk.. budak ni lagi muda dari aku dan aku anggap apa yang dia buat tu masih tak matang lagilah. Seriously perangai macam ni pun ade? Kadang2 tu aku dengar jugaklah apa yang digaduhkan sangat kat henfon tu. Ek eleh benda kecik2 remeh temeh je bro. Tak angkat callah, lambat reply mesejlah. Pastu roommate aku  ni plak sejenis pak turut apa pakwe dia cakap padahal pakwe die entah kat mana. Bukannya Nampak pun apa roommate aku ni buat. Contohnya roommate aku ni nak gi beli barang sama-sama ngan kitorang dan dia pun mesej pakwe dia umpama seorang isteri mithali yg meminta kebenaran suaminya. Sekali pakwe die tak bagi, dan dia pun tak ikut kitorang. Derhaka mungkin kalau mengingkari amanat pakwe die. Yang aku paling tak boleh blah tu, time dia gaduh2 roomate aku ni akan menangis-nangis meraung-raung and merayu-rayu bagai ngan pakwe dia. Satu rumah boleh dengar. Pastu sampai satu tahap dia akan tumbuk-tumbuk dinding dengan kuat sampai jiran sebelah pun bleh dengar. Yang bongoknya dia ni ko gi gaduh kat luar balkoni, ko hingat jiran sebelah tu tak ley Nampak? Jenguk leher sikit je dr rumah diorang tu memang dah sah2 nampak ape yg berlaku. Ada satu malam tu aku balik keje malam masuk bilik terus tertidur. Tengah syok2 tidur dengar bunyi dam! Dam! Dam! , terus mata aku terbuka and aku bangun dengan keadaan yang sangat marah. Tak pikir panjang aku terus naik tgkat ats tempat dia gaduh tu, aku on tv bukak volume kuat2. Pastu die pun perasan apa aku buat tak lama pastu dia blah dari situ. Tau plak eh aku ni mengganggu kau. Kau yang selama ni mengganggu ketenteraman rumah kitorang dan rumah jiran sebelah tak penah pikir plak. Turun dari tingkat atas roommate lain duk Tanya aku apa aku buat kat atas, diorang kata diorang terkejut masa aku bangun naik atas dengan nekadnya pastu cuak takut2 aku dah tercampk kat bawah sebab bdan budak tu besar and bile2 je bleh tolak aku dr balkoni tingkat 3. Hahahaha tergelak2 aku dengar. Memang pun masa nak naik atas tu kepala otak aku nak je sound budak tu kaw2 tp sampai2 atas tak buat pun. Tapi aku still buat something yang menunjukkan kemarahan aku la hehehe. Pastu kalau ada housemate lain bising pasal housemate malaun ni, kakak roommate aku akan cerita apa yg aku buat supaya menjadi ikutan diorang hahaha.  Dan Disebabkan perangai die ni satu rumah pun tak berkenan ngan bercampur sangat ngan dia. Perghh baru sepsis aku cerita ni dah panjang satu entry hahaha.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...