Friday 19 June 2015

bosan

Sebenarnya aku ada masalah dalam hidup aku ni, ( macam ko sorang ada masalah hahaha) . masalah aku ialah aku dah malas nak kerja dan tak tau nak kerja apa. Bila tak ada kerja, meroyan pulak tak ada kerja dan sibuk cari kerja. Hmm tu yang aku heran aku nak apa sebenarnya ni?

Sebenarnya yang aku nak ialah aku ni anak orang kaya, tak kerja pun tak apa mak bapak still boleh tanggung dan tak perlu risau pasal tak ada duit. Pastu dah puas hidup bawah tanggungan mak bapak pindah lak tanggungan suami yang juga kaya raya tak risau tak mampu nak bagi beras kesenangan duniawi hahahaha.. cool kan?

Sebenarnya dalam kata lain ko malas nak berdikari je hahahaha! Kadang-kadang aku rasa sedih dengan diri sendiri. Aku rasa aku ni banyak betul kekurangan diri. Tak pandai2 bawak kete, tak reti hafal jalan, tak reti cakap Bahasa inggeris, selalu emosi, cepat marah, sopan santun lemah lembut cun menawan apatah lagi huhu. Tambah2 lagi aku ni introvert dan antisosial, hmm lagilah…Apa kelebihan yang aku ada pun aku tahu.

Aku teringin nak jadi penulis tapi selalu je tertangguh, ilmu didada pun masih paras-paras buku lali tapi impian ke langit. Hmm banyak lagi yang aku kena buat dalam hidup ni. Selalu cemburu dengan pencapaian orang lain yang jauhhhh labih dari aku huhu jelesss tau.

Sebenarnya sekarang ni aku tengah bosan tak tau nak wat ape kat ofis. Kerja tak banyak sangat. Kerja tak banyak tulah yang aku bosan nak mampos. Pastu orang keliling lak wat kerja masing2, tambah2 duk lalu lalang kat tepi aku. Tempat aku ni open space so kalau nak surf internet pun kene bukak window kecik-kecik. Ada bos lak cam gampang ( alamak termengumpat tengah pose lak hehehe). Tu yang tak sabar mengira hari nak blah dari sini, tapi dalam waktu yang sama khuatir dengan apa yang akan berlaku dengan title jobless yang aku akan sandang buat kesekian kalinya…


Okeylah sampai sini jer, kalau aku bosan lagi aku tulis lagi. Bye…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...