Saturday 30 March 2013

cantik



aku dah tak peduli dah aku nak tulis gak apa yang dok bersarang kat kepala aku ni.dah lama bergumpal2 cuma tak terluah je.
ni haa aku nak citer, kawan aku dah lama tak datang kelas.sem lepas masa awal2 sem je nampak muka, pastu dah takda dah. dengar bisik2 kata dah nak tunang ngan kahwin masa tu, sampai ke sudah lesap tak nampak batang idung. bagi aku, kau nak kawen ke terberanak ke lantak ko lah. takde apa2 masalah pun, tapi jangan menyusahkan orang itu je. yang duk buat kita orang sakit hati, awal sem datang pastu takde langsung, dah menyusahkan orang yang satu grup @ kelas ngan die. baik kau takyah datang langsung macam  kawan aku lagi satu tu, tak adalah menyakitkan hati yang lain sangat.
skang ni aku dengan citer, dia satu umah sewa ngan kawan aku.siap angkut mak, adik sekali dalam umah.itu tak apa lagilah, ni siap angkut pak we sekali masuk dalam umah kau tau? bila sembang ngan mak dia, cakap die gi kelas.masalahnya aku tak nampak kau pun kat kelas. mungkin kelas die tak sama ngan aku, so aku taklah nampak die.pikir baik jelah.hmm sembang punya sembang terbukaklah cerita yang die tu sakit kene buatan orang. ada orang nak pisahkan die ngan pak we die tu. dalam hati aku, padan muka. jahatkan aku cakap macam tu.
sebab apa, aku cakap macam tu sebab dia tu memang jenis banyak berkawan ngan jantan pun. orang cantiklah katakan, ramaila jejans yang datang melekat ye tak..kalau dah rasa diri tu hot, haruslah melayan huhu..aku adalah gak rasa sikit2 cemburu kat die, yelah hidup senang, mak bapak tanggung, anak pompuan kesayangan, rupa ada, taste tinggi, lelaki ramai nak keliling pinggang, hidup heaven je tak ada masalah.
tapi bila jadi macam ni, apa guna semua tu kalau hidup pun ada masalah macam2.
secara tidak langsung aku rasa bersyukur gaklah, hidup aku biasa2 je, rupa pun biasa2 je.kalau aku cantik, idup senang tak ingat dunia ntah2 aku pun sama macam dia.kesimpulannya, orang yang idup senang macam bahagia semacam jangan ingat dia tidak akan ditimpa dugaan. semua ada bahagian masing2.
aku bukan meraikan kesusahan kawan aku, cuma bagi aku setiap dugaan yang dihadapi setimpal dengan apa yang diberi.wallahualam.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...