Thursday 14 November 2013

orang lain buatkan assignment

 korang penah tak suruh orang lain, atau kawan korang buat assignment korang masa kat universiti dulu. seingat aku, aku x penah suruh orang lain buat. kalau tugasan kumpulan tu adela kot sesekali orang tu punya keje banyak sikit aku punya sikit je.. hehe.. tapi xdela sampai aku x buat langsung. tapi tugasan individu memang tak pernah aku suruh orang lain  buatkan. dah lambat mcam mana sekalipun, x buat langsung mcam mana sekalipun aku tetap akan buat sendiri dan hantar. dah lambat ke caca marba ke, dpat b ke c ke tugasan aku, pi lantak. xpernahnya aku suh orang lain buat. aku hangin tetiba bila adela sorang member yang dah pangkat kakak ni tetiba suh aku tolong wat assignment die. tolong? aku dah rasa memang aku yg kene buat ni adelah. aku faham keadaan die yang bz dengan macam2 projek akhir tahun kene buat. tapi dulu masa aku amek subjek ni aku pun sekelas dengan kakak2 tahun akhir yg bz ngan final year projek diorang, dan diorang wat sendiri. lantakla camne sekalipun assigment yg diorang buat, bila aku tanya diorang jawab buat sendiri dan aku yakin memang buat sendiri bila tgok tugasan diorang mmg sama tahap dengan dioranglah hehe..jahatnya aku..yerla x cam bengang plak aku bila kakak ni mntak tolong sebab die lagi biase kot dengan assignment mcm ni. masalahnya bukan x nak tolong, keje2 mcm ni ingat senang ke nak wat. dulu aku wat keje dlam tekanan pun  semua idea tu ada dlam idea aku sendri, dlm kpala otak aku sendiri dan senang aku tulis dlm assgment aku sndiri. ni die bg idea yg agak susah  utk aku kembangkan dan dlm waktu yg singkat tp aku nak bnda tu best. knapa aku nak bnda tu best? sbab aku nak mintak upah haha.nak adapt idea aku ngan idea ko dalam satu paper? aku ni kalau dh tau keje aku last mnute maka aku taulah hasilnya pun last mnute macam mane jelah kan. so aku tanggung jelah sorang2 hasilnya kalau x berapa nak bernas pun. ehhh aku semakin x fahamlah dengan apa yg aku melalutkan ni...arghhhh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...